Tématika výlovů se v mé tvorbě objevuje asi deset let. Začalo to jako běžný návštěvník s teleobjektivem z pohodlí hráze, pak obyčejné gumáky a nakonec rybářské broďáky umožňující pohyb i v metru vody, podvodní pouzdro a čas na desítky zátahů v zimě a blátě.
Pokračovat ve čtení
Zdeněk Dvořák
Autor fotografie
Více na jeho webu
Postupem času se mi dařilo získat u rybářů důvěru a fotografie se začaly posouvat dál a dál. Stěžejní se pro mě stalo fotografování skrze světelný objektiv 24mm. Neumožňuje nic jiného, než být v centru dění.
Jenže ani počasí, které dává atmosféru, ani desítky zátahů nestačily na fotografii, která tu je. K ní bylo potřeba i obrovské štěstí. Proč? Protože mě zrovna napadlo, že začnu fotit z druhé strany, než jsem zvyklý.
Zásadní bylo, že ryby v ten pravý moment a na správném místě začaly prchat před rybáři, kteří se blížili i ranní atmosféra prvního zátahu. To vše v ten pravý okamžik.
Stačilo jen pokleknout k hladině, snést v obličeji cákance ledové a blátivé vody a věřit, že to vyšlo. Vyšlo a já tuto fotografii řadím, mezi mé 3 životní fotografie (mimochodem u všech hrála roli náhoda či štěstí).
Nikdy předtím ani poté už se mi podobná situace neopakovala a právě tento snímek se stal stěžejní, protože prezentoval soubor nominovaný na 1. cenu v Czech Press Photo 2016 a samotný to dotáhl na místo nejvyšší v soutěží Czech Nature Photo.
Ať jste profík nebo hobík, inspirujte ostatní a dostaňte se do společnosti skvělých fotografů. Pomáhejte s námi.
Chci přidat svou fotografii